Search consol Verileri Analiz Etme
Baktığınız şeyi ele aldığımıza göre, şimdi bu bilgilerle ne yapacağımızı inceleyelim. Diğer her şeyde olduğu gibi, değerlendirdiğiniz şey büyük ölçüde ne öğrenmek istediğinize bağlıdır. Ancak bu veriler aylık raporlamayla ilgili olduğundan, GSC'den alınan bilgilerin raporlara ve stratejiye nasıl çalışılacağı ve uygulanacağı hakkında birkaç fikir.
GA'da Edinme > Tüm Trafik > Kanallar > Organik altında anahtar kelimeleri aradığınızdaAramak. Birkaç ila birkaç yüz farklı anahtar kelime arasında herhangi bir yerde göreceksiniz. Ancak, anahtar kelime verilerinizin en büyük kısmı muhtemelen (sağlanmamıştır) adlı bir kategoriye girecektir. Bu, GA'da gördüğünüz anahtar kelime verilerinin sınırlı olacağı anlamına gelir. GSC, GA'da "sağlanmayan" ifadeler hakkında size biraz daha fikir verir.
Sorgu listesinden, hangi anahtar kelimelerin en fazla tıklamayı gönderdiğini ve hangi anahtar kelimelerin çok fazla gösterim aldığını ancak hiç tıklama almadığını değerlendirebileceksiniz. Bu sayıları konum ve TO ile karşılaştırarak birkaç şeyi tespit edebilirsiniz.
Sorunlar – Ortalama konumunuz yüksek, izleniminiz yüksek ancak tıklamalarınız düşük mü? Bu, arama sonucunuzun görünümünde ters giden bir şeyler olduğunun bir göstergesi olabilir. Örneğin, sayfa başlığı veya açıklaması site ziyaretçilerini rahatsız ediyor olabilir. Bunu görürseniz, o sayfaya, ne için göründüğüne ve arama sonuçları sayfalarında nasıl göründüğüne daha yakından bakmanız kırmızı bayraktır. (SERPS)
Fırsatlar – Çok sayıda gösterim oluşturan ancak hiç tıklama almayan bir anahtar kelime, düşük bir ortalama konuma sahip olabilir. Bu anahtar kelime, içeriğinizi daha iyi optimize etmek için bir fırsatı temsil edebilir veya Web'de performans göstermeyen bir anahtar kelimenin video veya görsel aramadan tıklamalar oluşturduğu ortaya çıkabilir. Bu bilgiyi, bu tür medya için siteye giren ziyaretçilerin kullanıcı deneyimini ve dönüşüm yolunu değerlendirmek için kullanabilirsiniz.
Başarılar – En sevdiğimiz şey! Düzenli raporlamanın en iyi yanı, kazançları vurgulamaktır. GSC'deki sorgular bunu yapmanıza yardımcı olabilir. GSC, markalı anahtar kelimeler için (özellikle belirli kampanyalar, yeni ürünler veya promosyonlarla ilgili) gösterimlerde ve tıklamalarda bir artış gösterebilir ve markalı olmayan anahtar kelimelerden gelen tıklamalarda artış gösterebilir. Ayrıca anahtar kelimeler, sayfalar veya bir bütün olarak site için ortalama konumlardaki artışları da onaylayabilir.
Bu analiz sayfalara eşit olarak uygulanabilir, ancak sorgulara ve sayfalara birlikte bakamazsınız. Ancak sayfalarınızın tıklamalarını, gösterimlerini, konumlarını ve TO'sunu değerlendirebilirsiniz. Burada, neyin düzeltilmesi gerektiğini, nerede bir sayfa veya bölüm için daha fazla trafik alma potansiyeline sahip olabileceğinizi ve bir sayfanın nerede geliştiğini (tabii ki tam olarak planladığınız şekilde) belirlemek için sitenizin sayfalarını değerlendirebilirsiniz.
Bağlantı Verileri
Arama Analizi verileri ve bunları kullanmanın farklı yolları hakkında tüm gün kolayca konuşabiliriz. Ancak, navigasyonda “Arama Trafiği” altına düşen bağlantı verilerinden bahsetmeden SEO ve raporlama için Search Console kullanmaktan bahsedemeyiz. İki önemli bağlantı türü vardır - dahili ve harici. Burada GSC size her ikisi hakkında da veri verir.
Baktığınız şeyi ele aldığımıza göre, şimdi bu bilgilerle ne yapacağımızı inceleyelim. Diğer her şeyde olduğu gibi, değerlendirdiğiniz şey büyük ölçüde ne öğrenmek istediğinize bağlıdır. Ancak bu veriler aylık raporlamayla ilgili olduğundan, GSC'den alınan bilgilerin raporlara ve stratejiye nasıl çalışılacağı ve uygulanacağı hakkında birkaç fikir.
GA'da Edinme > Tüm Trafik > Kanallar > Organik altında anahtar kelimeleri aradığınızdaAramak. Birkaç ila birkaç yüz farklı anahtar kelime arasında herhangi bir yerde göreceksiniz. Ancak, anahtar kelime verilerinizin en büyük kısmı muhtemelen (sağlanmamıştır) adlı bir kategoriye girecektir. Bu, GA'da gördüğünüz anahtar kelime verilerinin sınırlı olacağı anlamına gelir. GSC, GA'da "sağlanmayan" ifadeler hakkında size biraz daha fikir verir.
Sorgu listesinden, hangi anahtar kelimelerin en fazla tıklamayı gönderdiğini ve hangi anahtar kelimelerin çok fazla gösterim aldığını ancak hiç tıklama almadığını değerlendirebileceksiniz. Bu sayıları konum ve TO ile karşılaştırarak birkaç şeyi tespit edebilirsiniz.
Sorunlar – Ortalama konumunuz yüksek, izleniminiz yüksek ancak tıklamalarınız düşük mü? Bu, arama sonucunuzun görünümünde ters giden bir şeyler olduğunun bir göstergesi olabilir. Örneğin, sayfa başlığı veya açıklaması site ziyaretçilerini rahatsız ediyor olabilir. Bunu görürseniz, o sayfaya, ne için göründüğüne ve arama sonuçları sayfalarında nasıl göründüğüne daha yakından bakmanız kırmızı bayraktır. (SERPS)
Fırsatlar – Çok sayıda gösterim oluşturan ancak hiç tıklama almayan bir anahtar kelime, düşük bir ortalama konuma sahip olabilir. Bu anahtar kelime, içeriğinizi daha iyi optimize etmek için bir fırsatı temsil edebilir veya Web'de performans göstermeyen bir anahtar kelimenin video veya görsel aramadan tıklamalar oluşturduğu ortaya çıkabilir. Bu bilgiyi, bu tür medya için siteye giren ziyaretçilerin kullanıcı deneyimini ve dönüşüm yolunu değerlendirmek için kullanabilirsiniz.
Başarılar – En sevdiğimiz şey! Düzenli raporlamanın en iyi yanı, kazançları vurgulamaktır. GSC'deki sorgular bunu yapmanıza yardımcı olabilir. GSC, markalı anahtar kelimeler için (özellikle belirli kampanyalar, yeni ürünler veya promosyonlarla ilgili) gösterimlerde ve tıklamalarda bir artış gösterebilir ve markalı olmayan anahtar kelimelerden gelen tıklamalarda artış gösterebilir. Ayrıca anahtar kelimeler, sayfalar veya bir bütün olarak site için ortalama konumlardaki artışları da onaylayabilir.
Bu analiz sayfalara eşit olarak uygulanabilir, ancak sorgulara ve sayfalara birlikte bakamazsınız. Ancak sayfalarınızın tıklamalarını, gösterimlerini, konumlarını ve TO'sunu değerlendirebilirsiniz. Burada, neyin düzeltilmesi gerektiğini, nerede bir sayfa veya bölüm için daha fazla trafik alma potansiyeline sahip olabileceğinizi ve bir sayfanın nerede geliştiğini (tabii ki tam olarak planladığınız şekilde) belirlemek için sitenizin sayfalarını değerlendirebilirsiniz.
Bağlantı Verileri
Arama Analizi verileri ve bunları kullanmanın farklı yolları hakkında tüm gün kolayca konuşabiliriz. Ancak, navigasyonda “Arama Trafiği” altına düşen bağlantı verilerinden bahsetmeden SEO ve raporlama için Search Console kullanmaktan bahsedemeyiz. İki önemli bağlantı türü vardır - dahili ve harici. Burada GSC size her ikisi hakkında da veri verir.