Seo Ayarları Nasıl Yapılır?

Okey oyna

Master

Yönetici
Admin
Moderatör
Üye
11 May 2022
161
3
18

Seo Ayarları Nasıl Yapılır?​

Seo ayarları nasıl yapılır konusuna değineceğimiz bu bölümde sizlere web sitesi seo ayarları nasıl yapılır ve wordpress seo çalışması nasıl yapılır konularından da bahsedeceğiz. Seo ayarlarını yapmak her ne kadar basit bir işlem olmasa da oldukça değerlidir. İnsanlar Google gibi çeşitli arama motorlarında, merak ettikleri ve öğrenmek istedikleri kelimeleri aratırlar. Ardından karşılarına yazdıkları kelimelerle ilgili en alakalı sayfalar dizilir.

Seo yani Search Engine Optimization arama motorlarında daha üst sıralara çıkmak ve başarılı olmak için odaklanmamız gereken unsurlardır. Bu unsurlar genel manasıyla site içi SEO olarak adlandırılır. Bu bölümde sizlere anlatacaklarımızı kısaca aşağıdaki gibi sıralayabiliriz.
  • İçerik yazımı ve anahtar kelime
  • Uygun meta veri kullanımı
  • Sayfa yüklenme hızı ve mobil SEO
  • URL yapısı
  • Görsel iyileştirmeleri
  • Anahtar kelime tanıma ve yerleştirme
Seo ayarları nasıl yapılır sorusunun cevabında genel olarak yukarıdaki kriterleri bulabiliriz. Dilerseniz sizlerle birlikte seo ayarları nasıl yapılır birlikte göz atalım.

Seo Çalışması Nasıl Yapılır?​

Seo çalışması, sitenizde bulunan içeriklerin arama motorlarında daha üst sıralara ulaşması için önemlidir. Birçok site, Seo çalışmalarını doğru bir şekilde yapmadığından dolayı istedikleri yerlere gelemez. Ayrıca yapılan çalışmanın da hemen sonuç vermesi beklenir. Ancak Seo çalışmaları anlık değil uzun bir süreç ister.
Seo çalışması kendi arasında site içi Seo ve site dışı Seo çalışması olmak üzere 2 gruba ayrılır. Site içi Seo çalışmaları, sitenin yapısal ve teknik durumları ile ilgilidir. Site dışı Seo çalışmaları ise, sitenizin marka bilinirliğini kapsar. Dilerseniz sizlere bu iki ayrı kategori ile seo ayarları nasıl yapılır? Siteniz nasıl daha başarılı olur? Ayrıntılı bir şekilde anlatalım.

Web Sitesi Seo Ayarları Nasıl Yapılır?​

Site içi seo çalışmaları, site içerisinde kullanabildiğiniz, değiştirebildiğiniz ve kontrol edebildiğiniz değişkenlerdir. Bu sebeple de web sitesi seo ayarları nasıl yapılır sorusuna başlangıç için en iyi noktadır. Site içi Seo çalışmasının başarılı bir şekilde sonuçlanması için, bazı noktalara dikkat edilmesi gerekir. Peki bu önemli noktalar nelerdir?

Anahtar Kelime ve Uzunluğa Dikkat Edin!​

Yazmak istediğiniz konular veya satmak istediğiniz ürünler için bir anahtar kelime belirlemelisiniz. Bunun için ideal olan uzun kuyruklu anahtar kelimeler seçmektir."Uzun kuyruk" terimi, sonunda kısa bir cümle oluşturan üç veya daha fazla kelimeden oluşan anahtar kelimeleri ifade eder.
Arama motorlarında en iyi konumlar için rekabetin çok daha fazla olduğu genel anahtar kelimeler kullanmak yerine, uzun kuyruklu anahtar kelimeler, işletmenizin amacını kullanıcıya daha iyi temsil eder ve rekabetin çok daha küçük olduğu yerlerde daha spesifik terimlerle sıralama şansınızı artırır.

Kaliteli İçerik Yazın​

Kaliteli içerik, kullanıcının sorularına, seçtiği anahtar kelimelerle arama amaçlarına göre cevap veren içeriktir. Bu, bir sayfanın arama motorlarında konumlandırılmasını en çok etkileyen SEO tekniklerinden biridir.
Alakalı içerik yazmak, internette herhangi bir sorunu olan herkese hızlı ve etkili bir çözüm sunan metinler üretmeniz gerektiği anlamına gelir. Bir öğretici, bilgilendirici bir rehber veya bir şeyin nasıl düzeltileceğine dair bir adım adım anlatım olabilir.
Arama motorları, internette yayınlanan ve kullanıcı için gerçekten yararlı olan içeriği taramak üzere programlanmıştır. Ve en iyi sıralanan içerik, büyüleyici metin, fikir derinliği ve paragrafları tamamlayan resimler içeren içeriktir.

Diğer Sitelerden İçerik Kopyalamayın!​

Diğer sitelerin zaten yaptıklarını kopyalayacaksanız, bir şeyler yazmayı planlamanın hiçbir faydası yoktur. Bu intihal yani kopya olarak kabul edilir. Arama motorları, internette halihazırda mevcut olan içerikleri kopyaladığınızı anlar.
Sonuç ise sitenizin veya alanınızın genel sıralamasının cezalandırılması ile biter. Böylece sitenizdeki tüm sayfalar, özellikle de iyi sıralamak istediğiniz anahtar kelimeler büyük ölçüde düşer. Aynı şey toplam trafik (organik olarak ziyaret ve isabet sayısı) ve dönüşüm miktarı (işlemler veya ürün satışları) için de geçerlidir.
Henüz internet ortamında yayınlanmamış bir içeriği düşünmek ve oluşturmak neredeyse imkansızdır. %100 özgün ve daha önce hiç yazılmamış bir şey düşünmek ise zaman kaybıdır. Yapabileceğiniz şey, başka bir yaklaşım oluşturmak, yaratıcı yazmak ve içeriğinizi kullanıcı için daha da faydalı olacak şekilde geliştirmek.

Anahtar Kelimeleri Doğru Konumlandırın​

Üst sıralara çıkmak istediğiniz bir sayfa veya içerik için anahtar kelimeleri, eş anlamlıları ve anlamsal terimleri tanımlamak, arama motorlarında en iyi konumlara ulaşmak için atmanız gereken adımlardan sadece biridir.
İlk olarak seçtiğiniz anahtar kelimeleri tam olarak nereye yerleştireceğinizi bilmeniz gerekir. Google'ın tarayıcılarına sayfanızın ne kadar iyi optimize edildiğini bu şekilde anlatacaksınız. Peki anahtar kelimelerin doğru konumlandırılması nasıl yapılır?

Başlık (H1):
Sayfanın veya içeriğinin ana başlığıdır.

Alt Başlık (H2):
İçeriğinize yazmak istediğiniz bazı alt konuların başlığıdır. Bu olay en az bir ya da iki kez olmalıdır. Bu uygulamanın arama motorları için zararlı olduğu düşünüldüğünden, bu işlemi diğer alt başlıklarda tekrarlamayın.

Anahtar Kelime Dağılımı:
Seçtiğiniz anahtar kelimeyi içeriğiniz boyunca dağıtın. Ama aşırıya kaçmayın. İçerik içerisinde yer alan anahtar kelimeniz dengeli bir sayıya sahip olmalı ve aşırı kalabalıktan arındırılmış olmalıdır. Ayrıca hatırlatmak gerekir ki anahtar kelimelerinizi tamamlamak için kelime ile eş anlamlıları ve anlamsal terimleri kullanın.

Meta Açıklama:
İçeriğiniz için oluşturduğunuz, arama sonuçlarında görünen ve sayfanızın ne hakkında olduğunu açıklayan bir açıklamadır.

Alt Metin:
Görüntü optimizasyon sürecindeki alternatif metindir. Arama motorlarına görüntünün hangi içeriğini kullanmak istediğinizi söylemeniz için bir başlık görevi görür.

URL:
Sayfanızın veya web sitenizin etki alanından sonra gelen adrestir. Bu adres içerisinde anahtar kelimenizin yer alması önemlidir.

İç ve Dış Bağlantılar Yapın​

Web sitenizin sayfalarında ve içeriklerinde bulunan iç ve dış bağlantıları da unutmamak gerekir. Bu iki strateji, kendi alanlarında iyi SEO uygulamalarının bir tür beslenmesi ve güçlendirilmesi olarak hareket etmeyi birleştirir. Arama motorlarının sevdiği çalışmalardan biri olan iç ve dış bağlantılar, temel olarak arama motorlarına en iyi sıralamalar için hangi sayfalara öncelik vereceğinizi ve ayrıca gönderilerinizde paylaşılan bilgileri temel alma konusunda dikkatli olmanızı söyler.
Yani, sayfalarınızı kullanıcılar, ziyaretçiler ve müşteriler için daha da kullanıcı dostu ve kullanışlı hale getirerek organik olarak yetki ve alaka düzeyi kazanırsınız.

İç Bağlantı
Bu, içeriği ve sayfaları aynı etki alanı içinde birbirine bağladığınız linktir. Örneğin, blogunuzdaki bir gönderi, blogunuzdaki başka bir gönderiye de bağlanacaktır. Böylece ziyaretçilerinizi yazdığınız veya tanıttığınız konuyla ilgili başka bir konuya yönlendirebilirsiniz.

Dış Bağlantı
Bu, sitenizin sayfalarında ve içeriğinde harici etki alanlarına bağlantı verdiğiniz zamandır. Çoğu zaman, o anda yayınladığınız şeyi doğrulamaya yardımcı olan alakalı bilgiler içeren birleştirilmiş sayfalar ve sitelerdir. Güncellenmiş veriler, bazı etkili haberler ve hatta bir Wikipedia makalesi içeren bir rapor olabilir.

Sonuç Olarak​

SEO'nun ne olduğunu ve teknikleri doğru bir şekilde nasıl uygulayacağınızı anlamak, web sitenizin arama motoru sonuçlarının ilk veya son sayfasında yer alması arasındaki farkı yaratabilecek şeydir.
Sizler için sıralamış olduğumuz bu SEO ipuçları ile web sitesi seo ayarları nasıl yapılır gibi soruların cevabını öğrenmiş oldunuz. SEO çok zahmetli ve rekabetçi olsa da asla pes etmeyin!
 
Üst