Google Arama Konsolunun en önemli işlevleri

Okey oyna

Master

Yönetici
Admin
Moderatör
Üye
11 May 2022
161
3
18
Google Arama Konsolunun en önemli işlevleri
Google Arama Konsolu ile bir web sitesinin birçok farklı yönü analiz edilebilir, kontrol edilebilir ve izlenebilir. Sunulan işlevlerden biri, arama motoru optimizasyonu için merkezidir:

HTML iyileştirmeleri: Bu analiz aracı, "Aramada göster" alanında bulunur. Web yöneticilerinin başlığın ve açıklamanın uzunluğunu kontrol etmesine olanak tanır. Ayrıca, Arama Konsolu, yinelenen meta açıklamalar ve meta başlıklar hakkında bilgi sunar. Sonuçlar doğrudan bir CSV dosyası olarak dışa aktarılabilir ve web sitesinin sayfa optimizasyonu için kullanılabilir.
Veri İşaretleyici: Veri İşaretleyici, yapılandırılmış verilerin görüntülenmesine faydalı bir alternatiftir. Kullanıcılar bunu bir web sitesinin ön ucundaki ayrı alanları işaretlemek ve ilgili etiketleri eklemek için kullanabilir. Google daha sonra site için evrensel bir model oluşturmak için diğer siteleri kontrol eder. Fosforlu Kalem kullanılıyorsa, kaynak kodunun işaretleme ile görüntülenmesi zorunlu değildir.
Arama analizi: Arama analizi ile Google, web sitesinin alakalı anahtar kelimeleri hakkında gerçek sıralama verileri sunar. Veriler bölgeye ve mobil/masaüstüne göre bölümlere ayrılabilir. Ayrıca, TO ve gösterimler okunabilir. Bu verilere dayanarak, örneğin, snippet'ler optimize edilebilir. Aynı zamanda, sıralama geliştirme, olası cezalar veya filtreler hakkında bilgi sunar. Ancak, yalnızca verilerdenson 90 gün görüntülenir. Bu, sonuçların CSV yoluyla dışa aktarılmasına olanak tanır.
Web sitenize bağlantılar: Burası, Google'ın ana sayfaya ve ilgili alt sayfalara giden en önemli bağlantıları listelediği yerdir. Bu bağlantılar daha sonra sayfa dışı optimizasyon için kaliteleriyle ilgili daha fazla araçla manuel olarak daha hassas bir şekilde analiz edilebilir.
Dahili bağlantılar: Sıralamalar ve ziyaretçi akışları, dahili bağlantılarla kontrol edilebilir. Search Console, dahili bağlantının miktarı ve bağlantı hedefleri hakkında önemli veriler sunar.
İndeksleme durumu: Web sitesinin indeksleme durumunu gösteren eğri, olası indeksleme problemlerinin bir göstergesini sunar. Sürekli olmalı ve web sitesinin genişletilmesinden sonra yukarıyı göstermelidir.
Tarama hataları: SEO'lar, sitenin kullanılabilirliğini etkileyebilecek olası 404 veya soft 404 hatalarını burada bulabilir. Mümkün olduğunca çabuk tamir edilmelidirler.
Tarama istatistikleri: Bu istatistikler, Google'ın siteyi ne sıklıkta taradığını ve bunu yaparken hangi veri miktarlarının indirildiğini gösterir. Örneğin, daha düşük bir etkinlik, web sitesinin daha uzun bir süre boyunca tam olarak taranmadığını ve dizindeki içeriğin eski olabileceğini gösterebilir.
Google tarafından olduğu gibi alma: Bu araç, sitelerin Googlebot'un gördüğü şekilde çağrılmasına olanak tanır. Bu şekilde olası sorunlar görünür kılınmakla kalmaz, görüntülenen URL'ler doğrudan Google Dizinine gönderilebilir. Bir URL'nin ve buna bağlı tüm alt sayfaların dizine gönderilmesi de mümkündür. Bu işlev, örneğin, bir web sitesinde büyük içerik ayarlamaları yapılması durumunda veya bir ceza sonrasında önemlidir, böylece yeni içerik mümkün olan en kısa sürede yeniden dizine eklenebilir.
URL parametreleri: Googlebot'un tarama bütçesini optimize etmek için URL parametreleri burada hariç tutulabilir. Bu, örneğin çevrimiçi mağazalardaki filtre parametreleri olabilir.
(Neredeyse) bir zorunluluk kullanın
Bu arada: En azından Almanya'da veri koruma açısından Search Console hakkında endişe duymanıza gerek yok. Orada bulunabilen veriler arama motoru tarafından da alındığından ve kişiselleştirilemediğinden. Bu nedenle Google Analytics'ten endişe duyan web yöneticileri Search Console'u da kullanabilir. Ve bunu yapmalılar: çünkü hangi anahtar kelimelerin sıralandığını ve hangi alt sayfalara kaç kullanıcının ulaştığını bulabileceğiniz tek yer orası. Tarama ve indeksleme ile ilgili bu istatistikler, teknik bilgisi olmayan web sitesi yöneticileri için bile önemli rakamlardır.

Aynı şekilde, Google'ın Arama Konsolu aracılığıyla bir web sitesi operatörüyle iletişim kurabilmesi de hafife alınmamalıdır. Bu, yalnızca cezalar için değil, aynı zamanda telif hakkı nedenleriyle veya diğer çok olağandışı durumlarda bir arama sonucunun hariç tutulması durumunda da geçerlidir. Hiçbir web sitesi operatörü gerçekten bu olmadan yapmamalıdır.
 

Benzer konular

Üst