Google Arama Konsolu ve Google Analytics Arasındaki Fark Nedir?
Google Analytics (GA), dijital dünyada mevcut olan en sağlam ve erişilebilir analiz platformlarından biridir. Standart bir hesabın ücretsiz olduğundan bahsetmiyorum bile. Ancak, hepimizin bildiği ve sevdiği Analytics'e ek olarak, Google'ın ayrıca Arama Konsolu (GSC) vardır.
Google, Search Console'u "Google tarafından web yöneticileri için ücretsiz bir web hizmeti" olarak tanımlar. Web yöneticilerinin indeksleme durumunu kontrol etmesine ve web sitelerinin görünürlüğünü optimize etmesine olanak tanır.” Bu nedenle, GA, trafik edinme ve kullanıcı davranışı için metriklere derinlemesine bir dalış yapılmasına izin verirken, GSC, sitenin Google ile olan ilişkisine daha fazla odaklanır.
Bu çoğumuz için karmaşık bir ilişki. Güne bağlı olarak, Google'ı seviyoruz, ondan nefret ediyoruz, ondan nefret etmeyi seviyoruz veya onu sevmekten nefret ediyoruz. Ancak, iyi ya da kötü, Google, ABD'deki ve dünyanın çoğu yerindeki en büyük arama motorudur. Aynı zamanda çoğu web sitesine giden en büyük trafik sürücüsüdür. Bu nedenle aylık dijital raporlar, GSC'nin sağladığı içgörülerden yararlanabilir.
Search Console, anlamlı analizler gerçekleştirmenize ve Google'ın site içeriğinizi nasıl taradığını, dizine eklediğini ve anladığını etkileyebilecek değişiklikler yapmanıza olanak tanıyan son derece kullanışlı bir platformdur. Ancak şimdilik, raporlama için geçerli olduğu için analize odaklanacağız. Endişelenmeyin, güncellemeleri ve optimizasyonu başka bir gönderide ele alacağız.
Google Analytics (GA), dijital dünyada mevcut olan en sağlam ve erişilebilir analiz platformlarından biridir. Standart bir hesabın ücretsiz olduğundan bahsetmiyorum bile. Ancak, hepimizin bildiği ve sevdiği Analytics'e ek olarak, Google'ın ayrıca Arama Konsolu (GSC) vardır.
Google, Search Console'u "Google tarafından web yöneticileri için ücretsiz bir web hizmeti" olarak tanımlar. Web yöneticilerinin indeksleme durumunu kontrol etmesine ve web sitelerinin görünürlüğünü optimize etmesine olanak tanır.” Bu nedenle, GA, trafik edinme ve kullanıcı davranışı için metriklere derinlemesine bir dalış yapılmasına izin verirken, GSC, sitenin Google ile olan ilişkisine daha fazla odaklanır.
Bu çoğumuz için karmaşık bir ilişki. Güne bağlı olarak, Google'ı seviyoruz, ondan nefret ediyoruz, ondan nefret etmeyi seviyoruz veya onu sevmekten nefret ediyoruz. Ancak, iyi ya da kötü, Google, ABD'deki ve dünyanın çoğu yerindeki en büyük arama motorudur. Aynı zamanda çoğu web sitesine giden en büyük trafik sürücüsüdür. Bu nedenle aylık dijital raporlar, GSC'nin sağladığı içgörülerden yararlanabilir.
Search Console, anlamlı analizler gerçekleştirmenize ve Google'ın site içeriğinizi nasıl taradığını, dizine eklediğini ve anladığını etkileyebilecek değişiklikler yapmanıza olanak tanıyan son derece kullanışlı bir platformdur. Ancak şimdilik, raporlama için geçerli olduğu için analize odaklanacağız. Endişelenmeyin, güncellemeleri ve optimizasyonu başka bir gönderide ele alacağız.